kaliteli müzik

vakti zamanında kafaya bunları takar idim. dönemin haşin rockerlarından etkilenmiş olabilirim ama esas mesele bir müziğin kalitesini neye göre belirliyoruz sorusu idi. hala bende tam bir cevabı yok bu konunun ama artık o kadar kafaya takmıyorum.

tabii böyle muhabbetlerde hemen eğitimliler, eğitimsizler, müzik zevkini geliştirmişler, geliştirmemişler falan bir sürü lagaluga çıkıyor ortaya da bu kadar karıştırmaya hiç gerek yok. bir şarkının iyi ya da kötü olmasının daha basit, somut ve işleyen kriterleri olmalıydı ama işte o kadar basit değil. hele hele ben bunu seviyorum dedikten sonra akan sular duruyorsa zaten konu bitmiştir.

ben kendimce olsa olsa bu kriter melodi yoğunluğu olur dedimdi. sonra bunu da deşmeye başladık, iyi melodi kötü melodi. ses yapıları, tonal müzik atonal müzik falan derken hop dedimdi. napıyoruz abi biz şimdi?

artık doğru düzgün açıp müzik dinlemiyorum bile, bu tartışmalı haller yüzünden değil elbette ama benim kafa bu halde iken uzaktan gelen düğün müziği gürültüleri insanda garip bir hal yaratıyor. onlar gerdan kırıyorlar arkadaş, sen ne yapıyorsun?

işte burada düşünmeden keyfine bakma meselesine takıyor insan, iyimiş kötümüş, kaliteliymiş kalitesizmiş, salla gitsin diyor. bir yere kadar doğrudur ama konuların nerdeyse hep aynı yerde toplandığı o iman etme meselesine gelindiği vakit yine afallıyor insan. neye iman edeceğiz şimdi? yaşamın keyiflerine mi? gerdan kırmaya iman?

böyle bir şey olsaydı melodilere imanı, imanın şartlarından sayardım mesela. işin kötüsü böyle bir imanın da somut kriterleri yok. zaten imana somut kriter aramak meselesi şöyle dursun, bir melodinin bütün anlamı dinleyen kulakta olabilir mi? insan bunun altından kalkamıyor.

öyle kendini müziğin tarihçesine ya da işin ilmine atıp gönlünü ferah da ettiremiyor çünkü bazı şeyler ilimle de elde edilmiyor. böyle kritersiz ben yaptım oldumcu bir ruh anlayışı tüylerimi ürpertiyor ama hala bir alternatif bulabilmiş değilim. bir yanda bu diğer yanda ülen ben bu işin ilmini yaptım bakış açısıyla diğer müziklere üstten bakmak. gözümde pek bir farkları kalmadı artık.

Kategoriler: Paylaş

Yorum bırah: