blogspot'u sözlük gibi kullanmak mevzusu

tabii ki olacak iş değil, kimseler zahmet edip böyle bir şeye girişmezler ama ben girişebilme ihtimallerini sevdim.

bir kere kafamdakini tam karşılıyor. o da neydi? herkesin kendi içeriğini oluşturduğu ve yönettiği bir ortam. dolayısıyla başka bir yönetime şuna buna gerek kalmıyor. sen kendi yazını yazıyorsun, blog olarak yayınlıyorsun, inoreader üzerinden de muhabbetini ediyorsun.

sözlük fonksiyonlarının çoğunu ortadan kaldırıyor ama yine de evet diyerekten inoreader cephesinde bir araştırma yaptım, tabii ki çok fazla kullanımını göremedim. ekşi'nin bile üç tane feed'i çıktı. takibi falan da yok hükmünde.

adamlar ellerinin altında tamamen bedava duran bu sistemi kullanmıyor, gidiyor devamlı sözlük açıyor. sözlükler diye yer işaretleri klasörüme baktıydım, sekiz on tanesi zaten gümlemiş. açıyorlar, bir sürü para bayılıyorlar sonra kapanıyorlar. hadi scripti ordan buradan aldın diyelim alan adına para bayılıyorsun, kullandığın kapasiteye göre para bayılıyorsun.

eh işte bayıla bayıla öldüklerinden dolayı bu böyle gidiyor. herkeslerin minik sözlükçükleri, internet deryasında batıyor çıkıyor. parası bol olan, tek başıma kalsam da açık tutarım diyen sözlüğü öldürmüyor. diğerleri ölüp gidiyor. misal hunili sözlük vardı bir ara, çok eskiden takipteydim. o zamanda aktif değildi, şimdi de aktif değil ama hala açık. ilk entry'leri 2013'deymiş. belki ölü doğmuş, belki coder'ın teki deneme yapıyor. ne yaptıklarını bilmiyorum ama her girişimde hüzünlere gark ediyor beni.

aslında bu telden takılan çok fazla insan yok ama olanlar da kendi başlarına takılıyorlar işte. benim olay da mecburi bu istikamete geri döndü, sozlukspot zaten çok uzun süreden beri var. onun olayı öyle olması artık ama altyapısı zaten yetersiz, içeriğini kontrol edemiyorsun. incinin yüzü suyu hürmetine açık tutuyorlar gibi bir şey, şak diye kapansa yapacak bir şey yok.

onun yerine yine inoreader olayına geliyoruz işte, bana kolay kolay kapanıp gitmez gibi geliyor. kapansa da zaten blog olarak (kaynak yazılar) değil de sadece yorum olarak yazılanlar uçacak. kaynak yazılanlar da zaten google'ın teminatı altında. ne bileyim nerden bakarsan bak pek mantıklı iş gibi ama tabii başa dönüyoruz: olacak iş değil. kimse bu kadar uğraşmaz, ben niye uğraşıyorum onu da bilmiyorum. bir nevi hobi sanırım. şu tematiklafları bu hale getirince pek sevindirik olduydum mesela. bitince sevindiriklik geçti, neyse ki tek bunlarla uğraşmıyorum. anlamları harcadıkları zaman dilimindeki hoşça vakit katsayısıyla sınırlı.

ne strese sebep olacaklar, ne hır gür ile uğraştıracaklar, belki en sakini sessizi böyle kalması. ha ilerde birilerinin ilgisini çekerse hakkaten böyle bir şey mümkün diye de bunları not edeyim dedim. en azından bedavaya ve kendi içeriğini kontrol edebildiğin şekli ile en olası seçecek bu, varsa daha iyisi bana da iletin.

Kategoriler: Paylaş

Yorum bırah: