tematik takılmak

sözlük yüzeyinde aynı zamanda görünmez takılmak anlamına da geliyor ya ondan bir parmak basayım dedim bu hadiseye. normal şartlarda takıntılı adam hareketi, gidip bir şeylleri biriktiriyorsun. aynı şeyleri kategorize ediyorsun. üç aşağı beş yukarı böyle bir şey.

esas vurgulamak istediğim kısmı biriktirme ya da takıntılı şekilde bir konuya saplanma olayı değil. sözlük içindeki başlıkların görünmezliği, entry'lerin uplanmazlığı hali.

günlük başlıklara entry girmenin çok büyük bir farkı olmuyor. üstteki başlık yine üstte kalıyor, okunuluyor ama bir miktar aşağıda ise o vakit büyük olasılıkla okunmuyor. cevap gerektirecek bir şey yazdıysam mutlak ilgili yazara bildirim gönderiyorum da tabii neyin cevap gerektirip gerektirmediğini ben seçmiş oluyorum, artık allah affetsin, kulu da hakkını helal etsin.

tabii hep diyorum, başlık çok mühimse açık tekrar okuyabilir, kimse yazmasa da başlık mühimse ben tekrar açıp okuyorumdur, şimdi bu da takıntılı bir davranış olabilir ama insan denen yazdığını da bolca açıp okuyor olmalı? o kadar insanlıktan çıkmamış olmalıyım.

asıl tematik mevzusunun çıkış noktası dizi film vesairesiydi. sol tarafı dizi film başlıkları ile doldurmamak adına tematik seçeneği işaretlenir, o vakit önceki yazıların aktarımına devam edilir, şu an günlük izlenenler yazılır gibi bir mekanizma vardı. bunları seri yaparken iyidi ama tek tek yaptığın vakit, bu film çok güzel izleyin lan diyemiyorsun mesela, eh bu kadar sorun kabul edilebilir. zaten tavsiye ile film izlemek de bir yere kadar keyifli. kendin bulduğun ya da rastgele izlediğin filmden aldığın keyif daha başka. tabii yüreğine güvendiğinin tavsiyesini müstesna tutayım xd.

bir de bu yazılar var işte, kendi başına bir kategorize olsun da şu hashtag sistemi gelince ona dahil olsun diye yazılmaya başlanmış şeylerdi. ciddi bir tarafı yok ama yazdıkça yazası, biriktirdikçe biriktiresi geliyor insanın. zaten tematiklaflar başlığında bunu yazdıydım. bir alan açma hissiyatı, okuyanı olursa okusun kafası.

işte tam bahsetmek istediğim bu kafaydı, ben yapar ederim. gerisi allaha kalmış. bakan eden olursa bakar. bakmazlarsa bakmazlar. mevzu bakılmasından öte. tematiklafları geç, hayatı bu kıvamda yaşamaya başlayınca minik tanrılara kafa tutuyor olabilir miyim? onu düşündüm sonra haşa dedim.

koskoca en büyükler büyüğü, yüceler yücesi yapıp ettiklerini özgürce algılasın ve iman etsin diye minik insan dimağlarını yaratmış, dayanamamış yalnızlığa, melekler onu kesmemiş. büyüklüğünü tam idrak edecek kapasitede, özgürce bunu seçebilecek iradede canlılara gerek duymuş ya işte belki bu o kadar da gerekli değildir.

tabii gerçekliğine tam iman ettiğin bir tek kişinin yardımıyla bu mümkün olabilir, koskoca dünya sistemi için bir açık bulmuş olabilir miyiz? tabii bunu zaman gösterecek, tanrılara kafa tutanlardan olmaktan allaha sığınırız, amin.

Kategoriler: Paylaş

Yorum bırah: